onsdag, april 25

Lukkede Oslo kommune

Igjen et eksempel fra den lukkede kommune, her er gjennom en mail fra John Earhart,
koordinerende hovedtillitsvalgt i Norsk Sykepleierforbunds Oslooavdeling:

"Jeg har lyst til å legge fram to tilfeller der ansattes ytringsfrihet blir innskrenket.

NSF Oslo fylkeskontor ble kontaktet idag av Kanal 24 med en forespørsel om vi kunne skaffe brukere av hjemmetjeneste som var misfornøyd med at de hadde alt for mange forskjellige hjelpere.

Denne forespørsel ble sendt ut til våre tillitsvalgte i hjemmesykepleien. Jeg har fått en tilbakemelding fra to, en fra Bydel Sagene og en fra Bydel Gamle Oslo der de har fått beskjed om at de må innhente godkjenning fra bydelsdirektøren.

Jeg hadde en lengre diskusjon med en av distriktslederne i hjemmetjenesten i Bydel Gamle Oslo om dette. Han sier at alle slike henvendelser må gå gjennom bydelsdirektøren. Jeg påpekte at dette var fryktelig tungvindt. I tillegg påpekte jeg at det var brukeren selv som ville måtte ta kontakt med Kanal 24. Med andre ord var det ingen problem med taushetsplikt i og med at det brukeren selv som bestemte om de ønsket en slik kontakt.

Resultatet ble som du skjønner at vi ikke har klart å skaffe brukere som kunne uttale seg til media."

Etiketter: , ,


Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?