fredag, januar 5

Scandic-direktøren som driver handelsboikott av USA

Jeg har i dag sendt følgende mail til Geir Lundkvist, administrerende direktør for Hilton og Scandic i Norge:

"Nettopp hjemkommet fra ferie leser jeg i flere oppslag i media, bl.a. i VG

at den amerikanske Hiltonkjeden har kjøpt opp Scandickjeden.
Greit nok.

Jeg har brukt, og bruker Scandic-hoteller, og det skulle ikke være noen grunn til ikke å fortsette med dette.

Men så leser jeg at en gruppe cubanske reiselivsfolk er nektet å bo på Edderkoppen Hotell, angivelig som en konsekvens av USAs handelsboikott av Cuba.

Jeg oppfatter dine uttalelser til VG som en bekreftelse på det passerte, og at dette – som en konsekvens av Hiltonkjedens overtakelse – er Scandichotellenes offisielle politikk.

Dette overrasker meg, og vil gjerne ha sjekket ut at du er korrekt sitert i VG.

En slik holdning bryter med en rekke vedtak i FNs hovedforsamling som fordømmer USAs økonomiske blokade av Cuba, og også være i strid med norsk utenrikspolitikk.

Dersom dette er – og vil være kjedens politikk – kan jeg ikke fortsette å benytte kjedens hoteller, og vil føle en forpliktelse til å reise spørsmålet også i de organer og de organisasjoner jeg er tillitsvalgt i.

Ser fram til å høre fra deg."

Hans mailadresse er geir.lundkvist@scandic-hotels.com, dersom andre ønsker kontakt med ham.

8. januar:

Geir Lundkvist har i dag sendt meg følgende svarmail:


Kjære Ivar Johansen,

Takk for din henvendelse.

Vi beklager hendelsen som har inntruffet, og forsikrer om at vi gjør alt vi kan for å løse en komplisert situasjon.

Vi setter stor pris på tilbakemelding fra våre kunder, og skal selvfølgelig gjøre vårt ytterste til at saken blir løst så fort som mulig.

Se for øvrig vedlagte pressemelding fra Hilton.

Med vennlig hilsen

Geir Lundkvist

Adm. Direktør

Hilton * Scandic

Etiketter: , ,


Comments:
Diskrimation är bra att bekämpa, och jag hoppas att du även kontaktar cubanska myndigheter och framför ditt missnöje med hur de diskriminerar sina egna medborgare. Se detta exempel:

http://elmanisero.blogspot.com/2007/01/scandic-hotel-havana-hilton-1-0.html

Venlig hilsen / johan
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?