fredag, januar 19

Innlegget var sponset av .....

"Innlegget var sponset av ...".

Slik bør kanskje Fr.P-leder Siv Jensen heretter avslutte sine innlegg fra Stortingets talerstol.

Hun har sponseravtale med en smykkeprodusent, og går derfor rundt med eksklusive designersmykker, uten å betale en krone, leser jeg i dagens VG.

"Hun har stor markedsverdi. Vi opplever ofte at folk henvender seg til gullsmeden for å kjøpe smykker de har sett kjendisen bruke rundt halsen, sier smykkeprodusenten."

"Jeg har ikke økonomi som tillater meg å kjøpe alle disse smykkene. Når jeg kan produsere norsk design, synes jeg er hyggelig å gjøre det slik", sier Siv Jensen til VG.

Denne gangen er det smykker, men ut fra hennes uttalelser kan det neste gangen like gjerne være et hus, en hytte, et steroanlegg eller en eklusiv kjole. Ja, den dama har vel ingen skrumpler eller grenser her.

Min holdning er: Folkevalgte skal selvsagt være en del av folket, og bruke de samme tjenester, stå i de samme helsekøer, måtte betale det samme for bil eller kjøleskap som oss vanlige dødelige.

Det er særs uetisk å misbruke folkevalgtrollen til å skape seg personlige goder og fordeler.

Etiketter: ,


Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?