søndag, august 6

Jeg angrer

Jeg angrer.

Jeg angrer på at jeg ikke dengang, umiddelbart etter "formannskapets julemiddag" nå i desember, offentliggjorde en særs diskrimerende og uanstendig uttalelse fra en sentral Oslo-politiker på borgerlig side. Vedkommende, i en samtale rundt bordet om temaet rusmisbrukere, omtalte rusmisbrukere i Oslo som "disse apekattene".

I en litt annen gate er at jeg for noen uker lovet en sentral Rådhuset-politiker ikke å offentliggjøre en særs flatterende tabbe han begikk, - en særs negativ uttalelse om nåværende byråd Peter N. Myhre. Vedkommende hadde ringt meg, og jeg var ikke tilstede. Han glemte å bryte telefonforbindelsen, med den konsekvens at hans påfølgende samtale på kontoret med andre politikerkolleger ble lagt igjen som beskjed på min telefonsvarer. At byråd Myhre ikke en gang har noen høy stjerne blant nære borgerlige politikerkolleger i Rådhuset er kjent, men det er allikevel noe spesielt når begreper som ”komplett inkompetent” blir benyttet om en byråd og hans nærmeste administrative medarbeiderstab. Men politisk er dette ikke særlig interessant.

Men å omtale utsatte rusmisbrukere å denne byen som "apekatter" er fullstendig uakseptabelt. Men tiden som er gått gjør at jeg ikke skal oute vedkommende.

Etiketter: ,


Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?