tirsdag, juni 27

Om å tørre fortsatt offentlig å stå for sitt standpunkt

På nettet ligger det ute to store nettunderskriftsaksjoner jeg har vært ansvarlig for; Nei til nye NATOs opprop og støtteoppropet rundt det rasistiske drapet på Benjamin Hermansen. Det siste oppropet samlet nærmere 73.000 underskrifter.

Av og til får jeg derfor mailer som denne; "Hei, ønsker å bli fjernet fra oppropssiden, da jeg pga. utenlandsopphold i yrket min trenger å få fjernet info om meg selv fra nettet. Håper på forståelse, på forhånd takk." Denne gangen gjaldt det Benjamin-oppropet.

Man kan undre seg over hva slags samfunn vi har fått som gjør at folk på grunn av framtidig karriere o.l. er opptatt av å få fjernet sine relativt uskyldige ytringer. Som oppropet det gjaldt denne gang: " Vår medfølelse med de som rammes. Det rasistiske drapet virker som en vekker og må motivere alle krefter til kamp mot rasisme, nynazisme og intoleranse. "

Etiketter: ,


Comments:
Lurer på hvordan min underskrift på listen for fortsatt visning av Xena kommer til å spille inn på fremtidig yrkeskarriere...? :)
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?