fredag, mai 2

Rullestolbrukere måtte avlyse alle avtaler i dag

Fra en rullestolbruker som er helt avhengig av spesialtransport fra TT, Transporttjenesten for funksjonshemmede", fikk jeg i dag følgende mail:

"Dessverre opplevde vi brukere et kjempeproblem, ved bestilling av turer i går, da vi ikke kom igjenom på tlf til sentralen hos firma Konsentra.

Jeg forsøkte å ringe deres tlf-nr 23 01 05 70 siden jeg sto opp kl.11:00, men fikk ikke svar før kl.17:50. Da jeg spurte hvorfor telefon-linjen deres hadde vært opptatt hele tiden, fortalte de at de hadde hatt tekniske problemer med datasystemet som tar imot bestillingene.

Da dette er det ENESTE tlf-nr vi har å ringe når vi skal bestille TT-turer med spesial-taxier for rullestolbrukere, betyr det at vi ikke kommer oss ut.

Jeg ringte dem i dag også for å høre hva som var feil og fikk vite at: "Da de ansatte kom på jobben for å åpne sentralen for bestillinger av turer, ble de møtt av en innbruddstyv som hadde endevendt arbeidsplassen og gjort stor hærverk på sentralens data som tar imot tlfsamtalene og registrerer bestillingene."


Jeg undrer meg på om vi for noen annen del av kollektivtrafikken i Oslo ville akseptert at det ikke var på plass alternativ telefonlinjer/beredskap på å takle en slik situasjon. Jeg tror svaret dessverre er nei, og dette er illustrerende på den diskriminering funksjonshemmede blir utsatt for.

Etiketter: ,


Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?