onsdag, september 26

Gi din signatur for en mer human asylpolitikk!

FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR) gir retningslinjer og anbefalinger for hvor det er trygt å sende folk tilbake til. Men noen ganger velger norske og nordiske myndigheter å ignorere dette. I mange tilfeller sender Norge folk tilbake til krig og vold, en tilværelse der folk hver dag krysser fingrene for å overleve. Dette er sivile, som står uten mulighet til å beskytte seg og sine mot volden. Selv om de trenger vår beskyttelse!

I land som Somalia, Afghanistan og Irak er mange områder utrygge. Den afghanske regjeringen kan ikke garantere for innbyggernes sikkerhet i hele landet. Somalia er uten noen fungerende regjering, og forskjellige grupper kjemper om makten sør i landet. I Irak har nærmere 70 000 sivilpersoner mistet livet siden 2003.

NOAS, Flyktninghjelpen og 18 andre frivillige organisasjoner i Norge og Norden krever at norske og nordiske myndigheter følger retningslinjene fra UNHCR og slutter med å sende folk tilbake til områder med krig og konflikt. Gi sivile den beskyttelsen de har krav på!

De trenger din støtte! Ved å skrive under tre enkle krav til nordiske regjeringer, kan du være med på å gi beskyttelse til verdens mest utsatte mennesker: Sivile som må flykte fra krig og vold.

Kravene er:

Jeg krever at nordiske regjeringer opptrer på samme måte som jeg ville forventet at andre regjeringer gjorde, hvis jeg en dag måtte flykte fra mitt land.

Jeg krever at nordiske myndigheter følger retningslinjene og anbefalingene fra FNs høykommissær for flyktninger.

Derfor oppfordrer jeg nordiske myndigheter på det sterkeste til å gi beskyttelse til mennesker på flukt fra krig og konflikt.

Jeg oppfordrer deg til å skrive under herhttp://www.keepthemsafe.org/

Etiketter: ,


Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?