mandag, oktober 2

02 180

Bydeler, etater og virksomheter advarte mot sentralisering av sentralbordtjenesten for Oslo kommune, 02 180. De mente dette både ble en dyrere løsning for kommunen, og ga dårlige service for innringerne.

En opplevelse fra torsdag:

Skulle ha tak i de folka i Utviklings- og kompetanseetaten som jobber med kommunens mailsysten.

Første telefon: Ringte 02 180. De hadde problemer med å finne noen som kunne svare, men ble så satt over til et nummer. Havnet umiddelbart i vedkommendes talepostkassa, og med innlest melding om at jeg kunne legge igjen beskjed. (og ingen mulighet til å bli satt tilbake til sentralbordet). Men jeg ikke snakke med noen, og ikke legge igjen en beskjed hos en som ikke indikerte noen informasjon om hvorvidt han var på jobb, eller hadde dratt på ferie og safari i Afrika - på ubestemt tid.

Telefon nr. 2: Ny telefon til 02 180, hvor jeg understreket at jeg ble satt til en som ikke var tilstede. Igjen mye strev, men ble så satt over til en person. Jaha, vedkommende svarte i en mobiltelefon, og hun opplyste at hun var på en konferanse på Helsfyr, og heller ikke var riktig person (selv hun jobbet i samme avdeling). Og hun hadde ikke muligheter for å sette meg tilbake til sentralbordet.

Telefon nr. 3: Ny telefon til 02 180, hvor jeg minnet om mine 2 foregående opplevelser. Jeg ble satt videre, og - ja utrolig nok: jeg ble igjen satt videre til dama på Helsfyr.

Jeg fortalte min historie/opplevelse, og hun skulle hjelpe meg. Hennes sjef var der, og han var sjef for den avdelingen som også omfatter de som jobber med mailprogrammet. Jeg fikk snakke med ham, og fortalte mitt ærende. Han lovte å sørge for at rett person skulle ringe meg tilbake.

Det var torsdag, og i dag er det mandag. Fortsatt har jeg ikke fått noen telefon fra Utviklings- og kompetanseetaten.

Etiketter:


Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?