fredag, februar 17

Oslo kommune - en bolighai

Fra min mailpostboks:

"Hei
Jeg er NN ,Haarklous Plass 11, tlf XX
Jeg har dessverre altfor sent forstått alvoret i Boligbyggs salg av leiegårder og ønsker å få satt meg inn i hva som egentlig skjer, for å finne ut om det er noe jeg kan gjøre i saken, både for min egen del og for de kvartalene som har vært omtalt i det siste. Men det er ikke lett å få tak i fakta i denne saken, selv om det er nok av rykter. Så vidt jeg kan fatte, må det finnes en helhetlig plan for alle disse salgene. De plukker vel ikke en og en gård tilfeldig opp av hatten. Jeg kan heller ikke forstå at det som nå skal selges vil innbringe de omtalte 625mill.

Gården jeg bor i (kvartal 5) er nabogård til og helt lik kvartal 6, så jeg mener det er god grunn til å være bekymret også for vår del.
Vi ønsker ikke å bli tatt på senga, vi også. Derfor ønsker vi opplysninger om hvordan vi kan skaffe oss nødvendig informasjon om sakene, på alle områder, dersom våre forsøk på å stoppe det som allerede er igang ikke lykkes. Det er ikke så lett for menigmann å finne fram i den byråkratiske og politiske jungelen uten los.
Det ville vært fint med et snarlig svar, enten du tror at du kan hjelpe oss med noe eller ikke.
mvh

NN og flere i gården."

Sånn er det altså i Oslo nå. Beboere i kommunale gårder opplever å våkne og se at boligen deres er annonsert til salg i Aftenposten, og uten at de som beboere har ant noen verdens ting på forhånd.

Som Nils Christie så utmerket beskriver i Aftenposten, om nabogården: "Hjemmene deres skal selges. De bor til leie. Oslo kommune er huseier. Salget omfatter et helt kvartal fra 1930-årene på Torshov, mellom Nordkappgata, Edvard Griegs allé, Haarklous plass og Sigurd Lies gate. Bygården er fra den tiden hvor det var viktig for kommunen å bygge boliger, og hvor det var trygt for folk å ha kommunen som eier. Nå er tryggheten borte. "

Oslo kommune er bolighai, av verste sort. Uten sosial samvittighet. Vi kan ikke ha det sånn!!

Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?