tirsdag, juni 21

En trussel mot USAs sikkerhet

Jeg noterer meg med interesse at Ingolf Håkon Teigene nå har fått avslag på sin søknad om visum til USA, med bakgrunn i den dommen vi begge i sin tid fikk i saken med det noe misvisende navnet Listesaken. Og dermed har jo jeg også fått beskjeden; jeg vil ikke få visum til USA. Jeg er en potensiell trussel mot USAs sikkerhet.

Det er underlig å se hvordan forholdene forandrer seg. Jeg har nemlig tidligere fått visum til USA i en situasjon hvor den amerikanske ambassaden var seg helt bevisst dommen jeg fikk i Listesaken. Jeg måttet helt særskilt levere dem kopi av dommen, som de sikkert leste med interesse. Jeg fikk visum, og kunne reise til New York.

Men i dag er jeg altså en trussel for USAs sikkerhet. Tidene forandrer seg. Men at krigsstaten USA ser på meg som en trussel bør jeg kanskje føle meg beæret over? Les også.

Comments:
Jeg ville følt meg beæret ihvertfall ;)
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?