torsdag, februar 10

Nominasjonsmøte

I kveld var det nominasjonsmøte i Oslo, for stortingsvalglista. SV har i dag 3 representanter fra Oslo, og på de siste meningsmålinger har SV hatt 4 inne fra Oslo. Nominasjonskomiteen hadde enstemmige innstillinger på de 4 første plassene, mens det på 5. og 6. plassen var dissens. Med A/SV/Sp-regjering ville disse to plassene kunne bli henholdsvis representant og 1. vara. Et klart flertall i nominasjonskomiteen hadde innstilt på meg på 6.plassen, men med Morten Drægni, SU`s leder som motkandidat.

På nominasjonsmøtet hadde SU moblisert sterkt, og hovedfokuset for 6-plassen ble ungdomsdiskusjonen. Nominasjonsmøtet ville det annerledes, og Morten Drægni ble valgt. Ubehagelig der og da, men resultatet allikevel greit. Når vi kom til 8.-plassen gikk jeg opp og sa at jeg ikke var kandidat (ville ellers enstemmig bli valgt der) til den plassen. Det var veloverveid. Når en har en heltidsjobb i privat næringsliv, i tillegg tunge verv som bystyremedlem i Oslo og sentralstyremedlem i Oslo, vil tida ikke gå i hop med også være på en usikker varaplass. Det er nå en gang en grunnleggende holdning hos meg at de jobber jeg gjør skal jeg gjøre ordentlig. Og, som jeg sa, de fattige i Oslo er mest tjent med at jeg ikke ble vara på 8.plass.

Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?