søndag, desember 5

Man føler seg som en tigger...

Jeg får mange henvendelser fra funksjonshemmede og deres pårørende, som denne forleden fra en mor:
"Jeg bestilte billetter til Nøtteknekkeren (Operaen) for 4 personer. Den ene er vår sønn, og han har ledsagerbevis. Jeg fikk da høre at Nøtteknekkeren ikke var en oppsetning som ga anledning til å bruke ledsagerbevis (ikke honnør heller). Så her er det mange vurderinger som foretas. Mange hindringer. Akkurat denne gangen er det vi i familien som skal avgårde, men hvis vi skulle sendt sønnen vår sammen med støttekontakt, ville det blitt dobbel pris for oss. Trege greier. Man føler seg som en tigger når man i det hele tatt spør om det. Får se hva de sier når jeg henter billettene. Jeg kan jo ta med meg skrivet/mailen der det står hva bystyret har vedtatt."

Hvorfor skal det være så kronglete? Onsdag skal bystyret igjen stemme over ledsagerbevisordningen. Vi ønsker at den skal utvides til Oslo Kinematografer og Oslo Sporveier. Men det ser ut til at bystyrets borgerlige flertall stemmer i mot, og blokkerer for en god løsning.

Comments:
Generell kommentar:
Flott tiltak ,Ivar.
Men - finner ingen kommentarer.
Det er en av de få mulighetene vi bloggere har for å sjekke om folk virkelig leser det vi skriver. (Selv om nettstedet ditt er viktigere og mer innholdsrikt.)
Kanskje blogging må bli en del av hverdagen først ?
Uansett - flott tiltak og fine artikler - særlig "får ikke sove" stykket. Som vernembud var dte lett å forholde seg til dette.
Olav
 
God løsning? Det er ikke det offentliges oppgave å underholde folk, hvorfor skal andre besøkende til Operaen / samfunnet måtte subsidiere folks luksusbehov?
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?