søndag, desember 5

Jeg trenger å få sove

"Jeg trenger å få sove!!
Jeg er ikke frisk, bl. a. har jeg en (.......) som jeg tar cellegift for hver eneste dag. Denne forverres av stress!! JEG HAR IKKE FÅTT SOVE MER ENN 5-6 NETTER PÅ 14 MÅNEDER (MED UNNTAK AV I SOMMER), grunnet radiatorstøyen i (....) trygdebolig. JEG KAN IKKE SITTE HER OG VENTE PÅ EN AVGJØRELSE SOM DRØYER. Jeg må få sove nå!!
Jeg tenker på selvmord!
Nå er det 10 dager siden legen min skrev en attest på at jeg trenger meget snarlig å få sove. Ingenting er blitt gjort så langt. Nå har jeg slitt med dette i 14 måneder. Jeg trenger hjelp NÅ."

Som folkevalgt er jeg også ombud, og jeg tar gjerne tak i denslags saker. Denne saken er en konsekvens av at Boligbygg etter flere måneder ikke har klart å rydde opp i vedvarende støy fra radiatorene i trygdeboligen. Byråd Grete Horntvedt er en av Høyres dyktigste byråder. Før helga skrev hun til meg: "Takk for e-post av 02.12.04 vedrørende radiatorstøy i (....) trygdebolig. Da jeg ble oppmerksom problemet, ba jeg om at dette ble løst. Både min byrådsavdeling og Boligbygg Oslo KF er engasjert i saken. Svar på ditt spørsmål vil komme så snart vi har fått en redegjørelse fra Boligbygg." Beboerne i den aktuelle trygdebolig kan være trygg på at jeg holder i saken til den er løst. Vi kan ikke ha det sånn!

Noen tar et personlig ansvar når kommunen svikter. Fredag kom følgende mail fra trygdeboligbeboeren, under overskriften "Hurra": "BU-leder (....) ringte meg nettopp og tilbyr meg å bo på xxx hotell til mandag!!" Det vil ikke overraske meg om BU-lederen betaler dette av egen lomme.

Comments: Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?